Książka

DLACZEGO NETWORKING NIE DZIAŁA i dlaczego w Twoim przypadku zadziała?

Cześć! Nazywam się Maciej Gnyszka i właśnie wydaję swoją nową książkę. Nosi ona przewrotny tytuł i dotyczy networkingu. Podobnie jak poprzednie swoje książki, tak i tę planuję sfinansować dzięki zaangażowaniu tych, którzy chcą ją przeczytać. Ta książka jest w zasadzie odpowiednia dla każdego. Nie wierzysz? Pani Korektorka z Helionu po lekturze stwierdziła:

Panie Maćku, ale to w zasadzie książka o życiu! Jej lektura sprawiła mi wielką przyjemność.

Im dłużej ją pisałem, tym bardziej nabierałem świadomości, że to książka ważna społecznie. Dlaczego? Ze względu na to, że krzewi dwie istotne społecznie postawy: wdzięczności i troski o innych. Dlatego uważam, że wiele pożytku z jej lektury może wynieść w zasadzie każdy.

Jednak jestem świadom, że sięgną po nią przedstawiciele trzech różnych grup odbiorców:

  • przedsiębiorcy i zarządzający,
  • freelancerzy,
  • działacze organizacji pozarządowych.

Bo zwykle przedstawiciele tych trzech grup wiedzą na czym networking może polegać i w czym się przydać w codziennej pracy.
Jeśli nie jesteś przedstawicielem którejś z tych grup… nie przejmuj się. I tak możesz pomóc w wydaniu książki wybierając dla siebie odpowiedni pakiet 🙂 Zanim jednak to zrobisz, poczytaj trochę więcej o książce i o samym networkingu.

O co chodzi z tym całym networkingiem?

Networking uprawiasz intuicyjnie od urodzenia, jednak dopiero wtedy, gdy nazwiesz to zjawisko, zamkniesz w pewne ramy, obudujesz instytucjonalnie… dostrzeżesz, po pierwsze – własne braki; po drugie – zrozumiesz, że to samo można robić lepiej, a wiedza na ten temat jest stosunkowo łatwo dostępna.

No dobrze, na czym więc ów networking polega? Na potrzeby Towarzystw Biznesowych stworzyłem pewną definicję,
która wprawdzie nie obrazuje całości zjawiska, ale kładzie nacisk na dwa jego kluczowe elementy. Networking moim zdaniem to rzetelne służenie i profesjonalne proszenie o pomoc. Proste, prawda?

Okazuje się jednak, że ludzie w znacznej większości przypadków zupełnie nie wiedzą jak z networkingu korzystać na co dzień, a już na pewno nie potrafią wykorzystywać tego narzędzia do rozwoju własnego biznesu. Jeszcze inni przyjmują, że to metoda tylko i wyłącznie dla agentów ubezpieczeniowych, adwokatów, albo fanatyków MLM. Nic z tych rzeczy.